חברי עמותה יקרים,

הבחירות לועדות העמותה ייערכו ביום חמישי, 29/4/2020.

בעמוד זה יוצגו דברי המועמדים לועד המנהל

המועמדים לועד המנהל:

חזור למעלה ⬆


דניאל איזיקוביץ׳

שלום לכולם,

דניאל איזיקוביץ, בן 34, בעלים של משרד נסיעות.

אני מאמין שצריך המשכיות, גם אם התוצאות לא היו טובות רק המשכיות תגרום לנו להגיע למטרה.

אני מאמין שמועדון הפועל פתח תקוה חייב לחזור להיות מועדון ענק כמו שגדלתי עליו, צריך להעלות את כל קבוצות המחלקה לליגה הראשונה וכמובן גם את הבוגרים.

השנה הייתי אחראי על המדיה שיווק/קריאטיב ודוברות. אני יכול להגיד לצד הצלחות רבות בחלק מהתחומים גם היו כשלונות בתחומים אחרים ויש גם לי מה לשפר ואעשה הכל כדי לשפר אותם.

הייתי נציג הועד המנהל בועדה שאחראית על בית להפועל ולאחר שנחשפתי לאנשים המדהימים שהתחילו את התהליך אני רוצה להמשיך ולעזור ולתרום כדי שזה גם יקרה. פעלתי רבות לשקף את פעילות העמותה והמועדון לקהל, ולקרב בין הקהל לעמותה על מנת להגדיל את כמות החברים גם בשנה קשה כזו.

השנה הנוכחית בועד העניקה לי המון מבחינת ניסיון לשנה הבאה ואני בטוח שדברים שלקח לי זמן ללמוד אותם בתחילת הקדנציה הקודמת עכשיו לא יפלו בשכר לימוד.

נגיעה מקצועית קטנה- מבחינתי לא כל המועדון הוא רק הקבוצה הבוגרת, קבוצת הנוער אם תסיים בצמרת, נערים א׳ יעלו ליגה ונערים ב׳ יישארו בליגה הראשונה זו תהיה עונה טובה.

הדבר האחרון והכי חשוב, כולי תקווה שהקורונה באמת מאחורינו. אחרי שנה כזאת אני יכול להגיד בודאות מה שהיה הכי חסר העונה זה הקהל!


שמעון בן-שושן

שלום לכם, שמי שמעון בן שושן.

להלן האני מאמין שלי,

אני מכהן בוועד המנהל הנוכחי מתחילת הקדנציה אני משמש כגזבר /מנהל הכספים של העמותה.

1. במסגרת תפקידי אני אחראי על שמירת התקציב ושימוש בתקציב בצורה חכמה כמובן שהמטרה היא להמשיך ולשמור על התקציב.

2. אני מורשה חתימה בהתאחדות לכדורגל האחראי על חתימות מטעם העמותה והמועדון בחוזים מול שחקנים/מאמנים תוך בדיקה והקפדה על פרטי החוזה בפן הפיננסי גם בנושא זה המטרה להמשיך ולפעול באותה דרך שפעלתי השנה.

3. מתוקף תפקידי כגזבר המועדון הייתי אחראי על תיאומים מול רו"ח חשבון העמותה להכנת קבצים ומסמכים לשמירה על ניהול תקין והמטרה היא להמשיך ולשמור על ניהול תקין ושקיפות מול האוהדים.

4. מינוי דירקטוריון ע"פ המתווה שהוצע למבנה ארגוני חדש.

5. חיזוק בי"ס לכדורגל ומחלקת הנוער בתקציבים וכמובן במאמים מצויינים שיובילו את המחלקה כמה צעדים קדימה.

6. אני מאמין שחובה לעשות הכל כדי לחזק את קבוצת הבוגרים.

בברכה,

שמעון בן שושן


גל רזינסקי

שלום רב, שמי גל רזינסקי.

הפועל פת ב-2020 איבדה את היתרון היחסי שלה על פני שאר הקבוצות בליגה והוא הקהל.

הוכח בפעם המי יודע כמה כי הקהל של המועדון הזה הוא גורם מאוד משמעותי אשר משפיע על יכולת הקבוצה ויכול באמת להיות שבעזרת התמיכה הרבה- נצליח להישאר בליגה הלאומית.

״הפועל שלנו בידיים שלנו״ זה כבר לא סלוגן אלא המציאות בשטח.

אוהדי הקבוצה מתנדבים, מרחיבים את הקהילתיות, משתתפים בהחלטות ניהוליות ומחוברים הרבה יותר לקבוצה משנים עברו.

בהזדמנות זו ארצה להודות לכל מי שהגיע למשחקים בתקופה האחרונה ותמך בקבוצה חרף המצב הקשה אליו נקלענו.

בוועד הקרוב ארצה לסייע למועדון ולעמותה ככל הניתן להמשיך להתפתח וכמובן לשמור על בעלות האוהדים כערך עליון. אפעל לקרב את המועדון והעמותה לקהל ולקהילה המקומית, קירוב מחלקת הנוער לערכי המועדון ולחינוך למצוינות, וחיבורם למועדון גם כאוהדים ובכך להרוויח רווח כפול - גם הגדלת הכח של המועדון ביציע, וגם הגדלת חוסנו הכלכלי על ידי מנויים וכרטיסים רבים יותר שימכרו, והפיכתו לאטרקטיבי יותר עבור ספונסרים.

בברכה,

גל רזינסקי


טל שפירא

שלום לכולם, שמי טל שפירא.

המשימה המרכזית שאקח לקדנציה השנייה בועד המנהל היא למסד את הקשר עם הספונסרים הגדולים של העמותה, ועם ספונסרים חדשים פוטנציאליים, על מנת שנוכל להסתייע בידע העסקי והיכולות שלהם כשותפים לדרך ולא רק כמשקיע שמעביר כספים. בכל שנה העמותה הצליחה להגדיל את התקציב שלה הרבה בזכות חברי העמותה והספונסרים, אך לא צלחנו לתרגם את המשאבים להצלחה מקצועית, מיסוד הקשר עם ספונסרים יוכל לסייע לנו להגיע להצלחה המקצועית המיוחלת.

יוצגו בפני האסיפה הכללית של העמותה שתי חלופות להכנסת שותפים עסקיים, ואני באופן אישי יותר בעד מודל שבו הועד המנהל חובר לשותפים עסקיים בגוף ניהולי אחד, שלפי חוק, עלינו לשמור עליו עם רוב של נציגי הציבור (האסיפה הכללית). המודל הצליח בצורה מאוד טובה בהפועל ירושלים.

אני ממשיך לדגול בדרך שבה הועד המנהל לא נפגש ישירות עם אנשי המקצוע של המועדון או שחקנים במחלקותיו השונות על מנת לדון על עניינים מקצועיים החל מבית הספר לכדורגל וכלה בבוגרת. הפיקוח על המועדון יהיה באחריות הועד המנהל, אך זה יהיה פיקוח מול ההנהלה הבכירה בלבד ובראשה המנכ"ל. נוודא שההנהלה עומדת בעקרונות ומטרות העמותה, ומעל הכל, מתנהלים פיננסית עם מינימום סיכונים חסרי גיבוי, וכניסה לחובות. אני מאמין בצוות המוביל את המועדון כעת וביכולתו להביא אותנו להצלחות בעתיד. אנחנו סובלים קשה מאוד מתחלופה של אנשים, המפיקים לקחים מטעויות אך עוזבים את המערכת. המשכיות היא מפתח לשמור את הלקחים בתוך הבית הכחול.

מאז רכישת המועדון, העמותה שומרת על תקציב מאוזן, אך ההכנסות הצפויות לא מגיעות בזמן ובייחוד בשנת קורונה, נוצרו בקשיים תזרימיים שמתאזנים רק בסוף העונה עם כניסת כל מקורות ההכנסה. זהו נושא קריטי שאשים את הדגש עליו בשנה הבאה, לייצר מקורות הכנסה שמתחייבים לתאריך ועומדים בהתחייבות שלהם ולבנות פחות על מקורות הכנסה שתלויים בבירוקרטיה סבוכה.

IT TAKES A VILLAGE יש ביטוי כזה, שאומר שבשביל שילד או ילדה יגדלו וייצאו מוצלחים ובעל השפעה חיובית על הסובבים אותם, הם צריכים קהילה תומכת סביבם. עמותת הכחולה לא מזמן נולדה ורכשה את מועדון הכדורגל, היא צריכה את כח המתנדבים והפעילים ששווים לה המון, ומייצרים אימפקט חיובי חזק מאוד. יותר חברי עמותה, יותר פעילים בועדות השונות, יתרגם מיידית לכח בלתי רגיל ומשאבים לעמותה. חיזרו לפעילות, יש צוותים מדהימים שכל אחד יוכל לתרום בהם.

יאללה הפועל,

טל


שחר כהן

שלום רב,

שמי שחר כהן, בן 45, נשוי + 3. במקור מפתח תקווה, מתגורר מהקיץ האחרון בראש העין.

פורש צה"ל אחרי 26 וחצי שנות שירות בחיל האוויר כקצין בתפקידי פיקוד, ניהול והובלת פרויקטים.

השכלה - תואר ראשון במדעי המדינה ותואר שני בלוגיסטיקה למנהלים, אוניברסיטת בר אילן.

עיסוק - מיועד להתחיל בימים הקרובים תפקיד ניהולי בחברה בטחונית.

הקשר עם הפועל פתח תקווה התחיל מילדות - אבא שלקח אותי למשחקים מאז שזוכר את עצמי, כולל שחקן עבר במחלקת הנוער של הפועל.

מעבר למאות ואלפי משחקים, אימונים, פעילויות, הייתי שותף ונוכח באירועים מעצבים מבחינתי כאוהד:

עליית ליגה בשנות השמונים.

סוף שנות ה - 80 ותחילת שנות ה - 90 - רצף 3 הסגנויות כולל שוד הדאבל וזכייה בגביע המדינה.

שנוות 90 ותחילת שנות 2000 - קבוצה מלהיבה, המתבססת על שחקני בית ומחלקת הנוער.

ירידת הקבוצה מנכסיה - איבוד איצטדיון, איבוד מגרשי מחלקת הנוער, מכירות שחקנים תמוהות, 2 תהליכי פירוק וחובות של עשרות מיליוני שקלים במצטבר (כולל מפגש אוהדים מול בית הדין של ההתאחדות לכדורגל באצטדיון רמת גן במסגרת דיון על הורדת קבוצה לליגה א' עקב בעיות בקרה).

רצף כישלונות ניהוליים ומקצועיים - כולל ירידות לליגה לאומית ו"התבססות" בה בשנים האחרונות.

כ - 5000 אוהדים במשחק זכייה בגמר גביע מדינה לנוער.

כנס היסוד של עמותת הכחולה בפתח תקווה ויציאה לדרך של העמותה (בה אני חבר מיומה הראשון).

אירועים אלו ועוד רבים, כמו גם הרצון לשמור ולקדם את המועדון לעתיד, הובילו אותי בהחלטה להירתם, להתנדב ולהשפיע דרך הוועד המנהל של עמותת הכחולה. במשמרת שלי, אפעל ואעשה ככל יכולתי כשהמטרה שעומדת לנגד עיני - שגם ילדינו, דור העתיד, כמו גם דור ההווה, יזכו לראות בהצלחות של המועדון.

עשרת הדיברות של ה"אני מאמין" שלי:

הפועל פתח תקווה היא דרך חיים עם כל המשמעות של דרך חיים -

דרך חיים עבורי ומאמין ומכיר שגם לרבים אחרים. משפיע על צבע הבגדים בארון שרובו בגוונים כחולים, תכנון לו"ז והתנהלות כולל ברמה משפחתית בהתאם למופעים של הקבוצה, השפעה על מצבי רוח וכו'.

למועדון פוטנציאל התפתחות בהתבסס על כמות ואיכות אוהדים, כמו גם, העובדה שעבר משברים אדירים בעשורים האחרונים ולמרות הכול, הצליח לשרוד.

המועדון, כמועדון עצמאי בבעלות אוהדים, נמצא בתהליך מתקדם של התוויית דרכי התנהלות ובניית עתיד - טעויות ולמידה תוך כדי התנסות, הם חלק מובנה מהתהליך.

לא ניתן למנוע לחלוטין את הטעויות, אך נדרש לוודא כי אנו ובכל רגע נתון עושים את כל הדרוש בכדי לשאוף למינימום אפשרי.

במקביל, נדרש וחייבים לקיים תהליך מתמיד של שיפור תהליכים ע"י מסלול מעגלי של:

קבלת החלטות -- ביקורת ומעקב אחר אופן מימוש -- ניתוח תוצאות והפקת לקחים -- תיקון כשלים ושיפור תהליכים -- וחוזר חלילה לתהליך קבלת החלטות.

מחלקת הנוער - הבסיס עליו נשען המועדון הן בייצור שחקנים והן בהכנסה כספית עתידית.

גם אם התוצאות לא מיידיות - נדרש לטפח, לקדם ולהשקיע בכל רגע נתון מתוך הבטחת עתיד המועדון ע"י אספקת שחקנים ראויים לקבוצה הבוגרת ומנגנון ליצירת תקצוב פנימי.

נדרש לבחון בניית תוכנית מצוינות תומכת בהתאם, ייעודית לכישרונות בכל שכבת גיל בכדי לקשור אותם למועדון לטווח ארוך ובשאיפה עד להשתלבות בקבוצה הבוגרת.

מנגנון וקשרי גומלין של - מועדון בונה ומעצב קהילה ואוהדים וקהילה ואוהדים בונים ומעצבים מועדון - מעגל אין סופי שמחזק את הקשר בין הקהילה והאוהדים למועדון. פעילות של תרומה לקהילה, היא אחד הכלים המשמעותיים למנגנון זה.

בית להפועל - נדרש להפוך חלום למציאות ולפעול מול הגורמים הרלוונטיים - שורה קטנה אך משמעותית מאוד למועדון.

הבית יכלול בשאיפה ומעבר למתקני הספורט, גם את היסטוריית ומוזיאון המועדון.

תקציב הינו הבסיס לכל גוף תחרותי ולבטח מועדון כדורגל תחרותי.

נדרש לפעול ולחזק קשר מול ספונסרים ובעלי הון בכדי להתאים ולגייס תקציב בהתאם למטרות.

במקביל, השאיפה - בניית מנגנון של מערכת תקצוב והכנסות פנימיות ככל שניתן בכדי לחזק עצמאות בבעלות.

הכנסות פנימיות כדוגמת הגדלת מס' חברויות בעמותה, הגדלת תרומות לעמותה, עסקאות שחקנים כדאיות כולל רווח למכירות עתידיות, הגדלת כמות מכירת מנויים וכרטיסים, הכנסות מפרסום ושילוט, הכנסות מחלקת נוער ובית ספר לכדורגל וכו'.

השלם גדול תמיד מסך חלקיו - נכון תמיד. נכון לקהילת האוהדים, נכון לצוות המקצועי והשחקנים, נכון לצוות מקצועי של מחלקת הנוער, נכון לוועד מנהל ונכון לחברי ומתנדבי העמותה - בשאיפה, כל אחד עושה את עבודתו ואת המצופה ממנו בכדי לעמוד במטרות וביעדים ובמקביל, מסייעים אחד לשני ובכל עניין כאשר טובת המועדון היא הייעוד של כולם.

הכנת תוכנית חומש למועדון הפועל פתח תקווה - התוכנית כוללת מטרות ויעדים מדידים וברי השגה בחלוקה לנושאים מרכזיים כדוגמת מחלקת הנוער, קבוצה בוגרת, תוכנית כלכלית וכו'. התוכנית תהוה תוכנית עבודה בסיסית ויהיה ניתן לבצע התאמות בהתאם למציאות ע"י הוועד.

עמותת הכחולה - הבעלים של המועדון. נדרש לחזק, לתמוך, לתרום, להשפיע, להיבחר, לבחור, לתמוך בנבחרים ולסייע - בלא מעט מקרים, חוכמת ההמונים מסייעת ונדרש לשתף את חברי העמותה. במקביל, מותר ונדרש גם לבקר את פעילות העמותה בכדי לשפר ולהשתפר אבל וזה אבל גדול - בקרה עניינית לגופו של נושא ולא לגופו של אדם.

שורה תחתונה - הצלחת העמותה = הצלחת המועדון!

מחדד כי ברור שלא ניתן ליישם את כלל נקודות ה"אני מאמין" תוך שנה בוועד המנהל. יש כאלו שייקחו גם כמה שנים, ויש גם כאלו שימתינו לתעדוף והמצאת מקורות תקציביים, אבל היה מי שאמר "הקשה לוקח זמן - הבלתי אפשרי קצת יותר".

מעבר לנושאים אלו, אפעל בשיתוף הוועד בכל נושא שיידרש ובדגש לתחום תרומה לקהילה אליו אני מתחבר מאוד.

בעיני פעילות בקהילה, ומעבר לערך הנתינה הקיים אצל כולנו כבני אדם והסיוע לאלו הזקוקים לכך, הינה מקור לבניית מועדון אוהדים יציב ומשם יוביל לגיוס ספונסרים ומקורות תקציביים שיופנו לחיזוק המועדון, הקלות מס שיובילו בדרך עקיפה להגדלת תקציב מועדון וכו'.

נקודה אחרונה היא לגבי בעלי תפקידים בוועד המנהל - מצב בו שדרה ניהולית מתחלפת כל שנה, פוגעת ביכולת לקדם תהליכים ולבטח בראייה לטווח ארוך.

נדרש לבחון מנגנון של החלפת בעלי תפקידים - לדוגמא בחירות אחת לשנתיים לוועד המנהל או בחירות כל שנה כאשר רק מחצית חברי וועד מתחלפים וכו'.

הדבר נכון גם לגבי בעלי תפקידים מובילים בעמותה - נכון בעיני לתעדף לתפקיד ובהתאם לנסיבות, אדם ראוי שמכיר את המערכת, צבר בה ניסיון ע"י ביצוע תפקיד בשנה או בשנים קודמות ופועל בהתאם לעקרונות העמותה.

לכן רואה עצמי בשלב זה מתמקד בתפקיד של חבר וועד מנהל מתוך רצון ללמוד, להכיר את המערכת, להבין את הדרוש לשמר או לשפר ולקדם ולהוביל את עניין הפעילות בקהילה.

נסיים בברכת - עוד יבוא היום - ונשחזר את העבר (אבל קודם כל נשארים בליגה)!