פרק שני: חברות בעמותה

5. מייסדי העמותה הנם חברים בה מיום רישומה בפנקס העמותות.

6. האסיפה הכללית תבחר ועדת קבלה ובחירות שבה יהיו לפחות שני חברים.

7. זכאי להגיש בקשה לחברות בעמותה כל אדם שמלאו לו 17 שנה ו/או תאגיד אשר מזדהה עם מטרות העמותה, מסכים עם האמור בתקנון ומשלם דמי חבר שנתיים.

8. אדם החפץ להיות חבר העמותה יגיש לוועדת הקבלה והבחירות בקשה לחברות בלשון זו:

"אני (שם, מען ומספר זהות) מבקש להיות חבר בעמותה "האחווה הכחולה" , עמותה רשומה לאוהדי הפועל פ"ת. מטרות העמותה והתקנון ידועים לי. אם אתקבל כחבר בה, אני מתחייב לקיים את הוראות התקנון ואת החלטות האסיפה הכללית של העמותה." 

9. ויודגש, כי בקשת החברות יכול ותיעשה באמצעים אלקטרוניים באתר האינטרנט של העמותה, או בכל דרך אחרת שתימצא לנכון על ידי הועד המנהל וועדות הקבלה והבחירות.

10. אדם אשר הגיש בקשה לחברות בעמותה ייחשב כמועמד לחברות בעמותה עד למועד אישור חברותו ע"י ועדת הקבלה והבחירות. יובהר כי מועמדות לעמותה תהיה לפרק זמן מוגבל שלא יעלה על 90 יום.

11. ההחלטה בדבר קבלת המועמד נתונה בידי ועדת הקבלה והבחירות. סירבה ועדת הקבלה והבחירות לאשר את המבקש, רשאי הוא לערער בפני האסיפה הקרובה. מועמד לחברות אשר בקשתו נדחתה יקבל על כך הודעה בכתב  (בין אם על ידי שליחת הודעה למייל, מכתב הממוען למועמד או בכל דרך אחרת ראויה), ויהיה זכאי להחזר דמי החבר ששילם.

12. אדם אשר הגיש בקשה לחברות בעמותה, קיבל את אישור ועדת הקבלה והבחירות ושילם את דמי החבר השנתיים – ייחשב כחבר עמותה.

13. החברות בעמותה היא אישית אינה ניתנת להעברה ואינה עוברת בירושה.

זכויות וחובות של חבר העמותה

14. חבר עמותה מתחייב לפעול לקידום מטרות העמותה ולפעול על פי התקנון והקוד האתי.

15. חבר העמותה זכאי להשתתף ולהצביע בכל אסיפה כללית ויהיה לו קול אחד בכל הצבעה.

16.  כל חבר עמותה, זכאי לבחור בבחירות למוסדות העמותה ובניהן ליו"ר העמותה הכללית , וועד המנהל, לוועדת הקבלה והבחירות, לוועדת ביקורת.

17. כל חבר עמותה זכאי להיבחר למוסדות העמותה ובניהן לוועד המנהל, וועדת הקבלה והבחירות, לוועדת ביקורת, וליו"ר העמותה  הכללית. 

18. הוועד המנהל יציע את גובה דמי החבר השנתיים אשר יידרשו מכל חבר, ויעביר את הצעתו לאישורה של האסיפה הכללית. האסיפה הכללית רשאית לאשר או לשנות את המלצת הועד המנהל עד תום שנת החברות והחלטתה היא המחייבת.  תשלום דמי החבר כפי שנקבע על ידי האסיפה הכללית יהא תשלום חובה על החברים בעמותה.

19. לא הועברה הצעה מטעם הועד המנהל עד למועד האמור בסעיף 18 לעיל, ולא התקבלה החלטה אחרת של האסיפה הכללית בעניין זה עד תום שנת החברות, יוותרו דמי החבר שהיו בתוקף בשנת החברות הנוכחית על כנם גם בשנת החברות הבאה.

20. חבר עמותה אינו אחראי להתחייבויות העמותה, אלא אם קיבל על עצמו התחייבות כזו, בין אם התחייבות מסוימת ובין אם התחייבות כללית, בכפוף לכל דין.

21. לחבר לא תהיה זכות כלשהי בנכסיה או ברכושה של העמותה, מכל מין וסוג, בין אם בתקופת היותו חבר ובין אם לאחריה.

22. החברות בעמותה פוקעת:

22.1. במות חבר, ובחבר שהוא תאגיד – בגמר פירוקו;

22.2. בפרישתו מן העמותה, הודעת פרישה בכתב תינתן לוועדת הקבלה והבחירות שלושים יום מראש, בטופס ייעודי לכך, אשר מצוי באתר העמותה.

22.3. בהוצאתו של החבר מן העמותה, כאמור בסעיף 22 להלן;

22.4. חבר עמותה שלא ישלם במועד את דמי החבר השנתיים במועד, תפקע חברותו בעמותה בהתאם להוראות התקנון וחוק העמותות.

23. הוועד המנהל רשאי להחליט לבקשת ועדת הקבלה והבחירות על הוצאת חבר מן העמותה מאחד הטעמים הבאים:

23.1. החבר לא קיים את הוראות התקנון או החלטה של האסיפה הכללית;

23.2. החבר פועל בניגוד למטרות העמותה;

23.3. החבר הורשע בשל עבירה שיש עמה קלון;

24. לא תגיש ועדת הקבלה והבחירות בקשה להוציא חבר מן העמותה מהטעמים האמורים בסעיף זה, אלא לאחר שהתרתה בחבר בכתב ונתנה לו הזדמנות להסיר את העילה להוצאתו. ועדת הקבלה והבחירות אליה תוגש הבקשה, לא תחליט להוציא חבר מן העמותה אלא לאחר שניתנה לו הזדמנות נאותה להשמיע את טענותיו בפניה.

25. חבר אשר הוצא מן העמותה בהחלטת וועדת הקבלה והבחירות, רשאי לערער על ההחלטה להוציאו בפני האסיפה הכללית הקרובה. החלטת האסיפה הכללית תהיה סופית.

26. העמותה תנהל פנקס של חברי העמותה ותרשום בו כל חבר, מספר זהות, מען, כתובת דואר אלקטרוני למשלוח הודעות או כתובת אחרת שניתנה על ידי החבר, תאריך תחילת החברות ותאריך פקיעת החברות. האחריות לפנקס החברים מוטלת על הוועד המנהל.

27. הזמנה, דרישה, התראה והודעה אחרת של העמותה לחבר יכולה להיות בהודעה כללית בולטת באתר הרשמי של העמותה, או בהודעה אישית בדואר האלקטרוני אל כתובת הדואר האלקטרוני או כתובת אחרת של החבר המופיעה בפנקס החברים. לפי בקשת החבר בכתב תשנה העמותה את מענו הרשום בפנקס החברים.