פרק שלישי: האסיפה הכללית

28. האסיפה הכללית של חברי העמותה תתכנס לפחות פעמיים בשנה באזור פתח תקווה.

29. יומה, שעתה ומיקומה של האסיפה הכללית ייקבעו על ידי יו"ר העמותה ו/או הועד המנהל.

30. הודעה על האסיפה הכללית תינתן לפחות 14 ימים מראש, ותועלה לאתר העמותה ובמקומות נוספים, בהתאם להחלטת הועד המנהל של העמותה.

31. אסיפה שאינה מן המניין:

31.1. יו"ר העמותה ו/או הוועד המנהל רשאי לכנס בכל עת (ולאחר 7 ימים מיום פרסום ההודעה על האסיפה) אסיפה כללית שאינה מן המניין, ועליו לעשות כן לפי דרישה בכתב של 2 חברים או יותר מהוועד המנהל, דרישה בכתב של ועדת ביקורת , דרישה בכתב של הגוף המבקר בעמותה או דרישה של עשירית מכלל מחברי העמותה.

31.2. לא כינס יו"ר העמותה אסיפה כללית אשר נדרשה, בתוך 14 ימים מיום שהוגשה הדרישה לפי סעיף 31.1 לעיל, רשאים הדורשים לכנס אסיפה בעצמם, ובלבד שהאסיפה תתכנס בתוך שלושה חודשים מיום שהוגשה הדרישה כאמור. האסיפה תכונס, ככל האפשר באותו האופן שבו מכונסות אסיפת חברים בידי יושב ראש האסיפה.

31.3. כונסה אסיפה כאמור בסעיף 31.2 , תכסה העמותה את ההוצאות הסבירות שהוציאו הדורשים ותחייב בהוצאותיה את חברי הועד האחראים לאי כינוסה. לא כונסה אסיפה כללית בהתאם להוראות תקנה זו, רשאי הרשם לכנסה או למנות אדם שיכנס אותה.

32. אסיפה כללית תכונס על ידי הודעה לחברי העמותה, באופן שיוחלט על ידי יו"ר העמותה לפחות  14 יום מראש. ההודעה תציין את מועד האסיפה, מקום כינוסה וסדר יום האסיפה.

33. אסיפה כללית לא תיפתח אם לא נכחו בה לפחות 25 אחוזים ממספר חברי העמותה היה מניין זה נוכח בפתיחת האסיפה ("קוורום חוקי"), רשאית היא להמשיך בדיוניה אף אם פחת מספר הנוכחים. לא נכח במקום מנין חוקי עם פתיחת האסיפה, תידחה האסיפה בחצי שעה ותתקיים בכל מספר של נוכחים.

34. במידה הקוורום החוקי לאסיפה פחת מהקבוע בסעיף 33 רישא לעיל, והתקיימה אסיפה כללית בהתאם לסעיף 33 סיפא, כוחם של החלטות שהתקבלו יפה כלפי כלל חברי העמותה, ולא תשמע טענה בדבר חוקיות קבלת ההחלטה או כל טענה אחרת בדבר הקוורום הדרוש לקבלת החלטות.

החלטות האסיפה

35. אסיפה כללית תשמע לפחות פעם בשנה דין וחשבון על פעולות הוועד המנהל, וועדת ביקורת ועדת הקבלה והבחירות , נציגי העמותה בגופים משפטיים אחרים שהוחלט על מינוי נציג כזה, דיון בתקציב העמותה ובדין וחשבון הכספי שהגיש לה הוועד המנהל ותחליט על אישורם.

36. אסיפה הכללית רשאית להעביר, בכל עת, את הועד או חבר בוועד מכהונתו; העבירה האסיפה הכללית את הועד מכהונתו, לא ייכנסו הפיטורין לתוקפם אלא אם כן בחרה האסיפה הכללית ועד חדש.

37. החלטות האסיפה תתקבלנה ברוב קולות של המצביעים, זולת אם החוק או התקנון דרשו רוב אחר לקבלתן. לפי החלטת הועד המנהל, תוכל האסיפה לקבל החלטות, זולת בענייני בחירות, גם באתר האינטרנט הרשמי של העמותה, ובלבד שההצבעה נערכה בפיקוח וועדת ביקורת.

38. החלטות שתתקבלנה על ידי האסיפה הכללית המחייבות רוב מיוחד, לעניין זה יבוטל סעיף 37 לעיל:

38.1. שינוי תקנון זה – ברוב של 51% מכלל חברי העמותה; למעט שינוי מטרות ולמעט שינוי מען העמותה – ברוב רגיל;

38.2. החלטה על פירוק מרצון של העמותה – ברוב של 2/3 מכלל חברי העמותה;

38.3. כל החלטה לדחייה במועד בחירות לאחר 24 במאי של אותה שנה / ביטול בחירות לאותה שנה ברוב של 75% מכלל חברי העמותה;

39. בהתאם להמלצות הוועד המנהל, אסיפה כללית תחליט, ברוב רגיל, גם על:

39.1. גובה דמי החבר;

39.2. כל נושא שהאסיפה הכללית סבורה כי הינו מהותי להתנהלות העמותה;

40. בכל אסיפה כללית ינוהל פרוטוקול, יו"ר העמותה ימנה מזכיר אחראי לרישום פרוטוקול. הפרוטוקול ייחתם בידי יו"ר העמותה ושני חברי ועד  ומשנחתם יהיה ראיה לכאורה לתוכנו ולכשרות כינוס האסיפה, ניהולה וקבלת החלטותיה. הפרוטוקול יפורסם באתר הרשמי של העמותה ויהיה נגיש לכל חברי העמותה.