סיכום אסיפת אוהדים - וועד מנהל עמותת הכחולה

  1. ביום א', בתאריך 30/5/21 התקיימה אסיפת אוהדים במתחם סירקין ביוזמת הועד המנהל של עמותת הכחולה. לאסיפה זומנו חברי עמותת הכחולה ואוהדי מועדון הכדורגל.

 

  1. מטרת האסיפה:
    1. עדכון האוהדים על פעילות העמותה בדגש לפעילות עתידית ובמהלך השנה הקרובה.
    2. הצגת מינויים של העמותה לטובת צוות ניהול מקצועי למועדון.
    3. סקירה על היערכות כללית של העמותה לשנה הבאה.
    4. שיקוף של תהליכים ואירועים מהשנה האחרונה ומהעבר, הפקת לקחים ותכנון עתידי במסגרת שיח חופשי ופורום שאלות ותשובות.

 

  1. מהלך האסיפה והדוברים:
    1. דברי פתיחה הכוללים בין היתר סקירה כללית על העונה האחרונה מעיני ועד מנהל, הצגת לקחים ופעילות מתקנת מתחקור פנימי של וועד מנהל, הצגת התנהלות עתידית של וועד מנהל בדגש לחזרה לטיפול בעמותה - יו"ר וועד מנהל נכנס, דניאל איזקוביץ'.
    2. הצגת תהליך מינויי ועד מנהל של קבוצת ניהול מועדון - דניאל איצקוביץ.
    3. הצגה ראשונית של קבוצת הניהול ושיח פתוח מול אוהדים על תקציבים, תצורת עבודה ויעדים למועדון – חברי צוות ניהול מקצועי למועדון, יוגב איטח ושמואל אולנסקי.
    4. חלק פתוח של שיח משותף ושאלות לחברי ועד - חברי ועד מנהל וכלל משתתפי האסיפה.

 

  1. תקציר מנהלים:
    1. העונה האחרונה הסתיימה באסון ספורטיבי שבסיומו ירדנו לליגה השלישית.
    2. עונה שהחלה באופטימיות גדולה, לראשונה ללא מחויבויות קודמות (העמדת ערבויות לבקרה, תשלומים בעבור רכישת המועדון ועוד) אבל עם תמיכה גדולה של חברים בעמותה ושל שותפינו העסקיים שביחד אפשרו העמדת תקציב שהיה בין הגבוהים בליגה.
    3. לצד הכשלון הספורטיבי זיהינו במהלך העונה מורכבות במבנה הניהולי וריבוי נושאי משרה שהקשה מאוד על קבלת החלטות רלוונטיות ובפרקי זמן קצרים.
    4. לצד תחקיר פנימי המתחיל בימים אלו לצורך הפקת לקחים להמשך, מצאנו לנכון להציג בפניכם מסקנת ביניים אחת שנכון לדעתנו לממש מיידית בכדי לאפשר התארגנות מהירה לעונה שבפתח, עונה עם יעד מרכזי אחד לחזור במהירות אל הליגה הלאומית, מה שכמובן שוב יצריך משאבים אבל מעבר למשאבים גם צוות קטן, יעיל העובד בצמוד לאנשי המקצוע המנהלים.
    5. מדובר במינוי צוות מצומצם לניהול מקצועי של הפעילות של מועדון הכדורגל, שיורכב משמואל אולנסקי, אוהד ותיק, חבר עמותה ובעל נסיון רב בניהול מערכות מורכבות. שותף עסקי משמעותי, יוגב איטח, המייצג את קבוצת הספונסרים שתומכת בעמותה מתחילת דרכה, נציג הועד המנהל של "הכחולה", שמביא את קולם של האוהדים לניהול השוטף של המועדון (יו"ר הועד דניאל).
    6. יודגש שאין שינוי בבעלות על מועדון הכדורגל והועדות של העמותה ימשיכו בפעילות שוטפת עם המועדון כולל ועדת קהילה.
    7. שאר חברי הועד המנהל שנבחרו לאחרונה, יחד עם הפעילים המתנדבים יתרכזו בפעילות העמותה (גיוס ספונסרים, פעילות קהילתית, שיווק, פרסום, מדיה ועוד) במטרה לאפשר תנאים מיטביים לצוות ניהול מועדון הכדורגל.
    8. מאפיין מרכזי בעונה הקרובה (ביחס לעונה הקודמת) הינו אובדן הכנסות מובטחות בגובה של למעלה מ4 מיליון ₪ עקב הירידה לליגה א'. המשך המחויבות והתמיכה של שותפינו העסקיים, לצד המהלך של הכנסת שותף עסקי למעגל קבלת ההחלטות אינם מספיקים ללא תמיכת חברי העמותה.
    9. ההצטרפות והתמיכה שלכם הכרחיים בכדי שנצליח להעמיד תקציב שיאפשר להתנפל על היעד המרכזי ולהשיגו. 
    10. לא נוכל להבטיח הצלחה מקצועית ("השפיץ של הנעל") אבל נוכל להבטיח לעצמנו שעשינו הכל כדי לעמוד ביעד.

 

  1. תיאור מפורט של מהלך האסיפה:
    1. יו"ר וועד מנהל נכנס, דניאל איזקוביץ':
      1. מתאחדים כולנו סביב העמותה והמועדון כשהמטרה המרכזית להחזיר את המועדון ואת פעילות העמותה למסלול.
      2. היעד המרכזי לשנה הקרובה ובכלל - הצלחה ספורטיבית למועדון הכדורגל לצד עמותת אוהדים חזקה, מגובשת שפועלת על פי עקרונתיה כדוגמת פעילות בקהילה, הגדלת הכנסות ותרומות מספונסרים אפשריים, חידוש חברויות, שקיפות לחברי עמותה ואוהדים וכו'.
      3. מציין כי הכישלון הנחרץ של מועדון הכדורגל והירידה המכאיבה לליגה א', קרה בין היתר גם בגלל כישלון של הועד מנהל ולכן ובמסגרת תהליך הפקת לקחים פנימי של חברי הועד הופק לקח כי לטובת ניהול המועדון, נדרש לצרף לצוות גם נציג ספונסרים, ונציג בעל נסיון רב בניהול מערכות מורכבות שהוא "מכוחותינו", חבר עמותה, המקובל גם על הספונסרים וגם על האוהדים.

לועד עם כל הרצון הטוב לא בהכרח קיים ידע, זמן ומשאבים לניהול מקצועי של המועדון וניהול משברים בזמן אמת.

  1. קורא ובדגש לרגע זה לאיחוד של אוהדים, חברי עמותה, דור מייסדים של עמותת הכחולה, ספונסרים, עובדי מועדון, מועדון הזהב ובעצם כולם – לאיחוד כוחות, לשותפות מנצחת, לסיוע הדדי, לחיזוק וחידוש קשרי חברות ועבודה וכל זאת במטרה לשקם ולטפל בדבר היקר לליבנו מאוד ובחוט המקשר בין כולם - הפועל פתח תקוה.
  2. המועדון נמצא כאמור, במשבר מהגדולים בתולדותיו, אם לא הגדול שבהם, באחריות כולנו, כל אחד בתחומו, כולל וועד מנהל לבצע חקירה פנימית בכדי לזהות את נקודות הכשל, להפיק לקחים ולבצע שיפור מתמיד בהחלטות ובביצועים בהתאם.
  3. לקח כאמור היא ההחלטה על לקיחת הוועד צעד אחורה בכל הקשור לניהול המקצועי השוטף של המועדון ומינוי קבוצת ניהול ייעודית לניהול המועדון.

קבוצת הניהול תקבל שקט תעשייתי לניהול שוטף של המועדון ותכלול 3 חברים:

  1. חבר עמותת הכחולה, תא"ל במילואים וסמנכ"ל חברת רפא"ל - מר שמואל אולנסקי.
  2. חבר עמותת הכחולה, איש עסקים, תורם לעמותה בדגש על מחלקת הנוער ופרויקטים קהילתיים - מר יוגב איטח.
  3. נציג הוועד והאוהדים - יו"ר הועד הנכנס, דניאל איזקוביץ' שיבקר את קבוצת הניהול בשוטף ויוודא כי פעילותה הינה בהתאם לעקרונות העמותה ולטובת המועדון.
  4. קבוצת הניהול תזרים סכום התחלתי של מיליון שקלים לעונה ל-3 העונות הקרובות. מציין כי לשיקול דעתם הבלעדי של קבוצת הניהול, הגדלת סכום זה.
  5. מחדד כי בעלות המועדון נשארת 100% בבעלות האוהדים וקבוצת הניהול אינה צד כלל בעניין הבעלות.
  6. על אף שהכוונה לקשור את עתיד המועדון עם קבוצת ניהול חזקה, תומכת ומובילה להישגים - ניתן לבטל עניין זה ולפזר את קבוצת הניהול בהחלטת ועד מנהל.
  7. חברי הוועד וכלקח מהשנה האחרונה, יפעלו להחזיר את העמותה תהליך של חזרה ליסודות ותתרכז בעיקר בייעודה המקורי של העצמת המועדון ותדמיתו, פעילות בקהילה, מעטפת למועדון הכדורגל וקבוצת הניהול (ללא התערבות בניהול השוטף) בכל עניין ובכל צורך כולל חידוש חברויות, גיוס ספונסרים, העצמת חברי עמותה ואוהדים וכו'.
  8. יתרונות קבוצת הניהול:
    1. ניהול יציב, על ידי קבוצת אנשים מצומצמת, ללא התערבות ועד מנהל בהחלטות וניהול משברים בשוטף, עם ניסיון ניהולי מוכח, בעלת תקציב עצמאי, המסוגלת לקחת החלטות בכל מצב ובדגש לשעת משבר תוך ראייה את טובת המועדון גם לטווח ארוך.
    2. תקציב של מיליון שקלים שמוזרמים מיידית ובתחילת עונה – תאפשר היערכות נכונה ליעד והרצון של כולנו להחזרה מיידית של המועדון לליגה הלאומית.
    3. מפנה את אנשי הועד המנהל להתעסק בענייני העמותה, כאמור - פעילות זו, של העצמת מועדון, תביא להישגים בטווח בינוני ורחוק ע"י גיוס משקיעים להגדלת תקציב מועדון.
    4. ייצוג אינטרס האוהדים וחברי העמותה ע"י יו"ר וועד מנהל בקבוצת הניהול.
    5. בעלות נשארת 100% של האוהדים!

 

 

  1. חברי קבוצת הניהול, שמואל אולנסקי ויוגב איטח:
    1. רואים בהצלחת המועדון כל כלל מחלקותיו יעד מרכזי ולכן נרתמים בשעה קשה זו.
    2. מבינים את כובד המשקל והצורך ביצירת קבוצה איכותית, טובה וחזקה כשהיעד המרכזי חזרה מיידית לליגה לאומית. לטובת עניין זה, קיימת חשיבות של הירתמות כלל הגורמים כולל אוהדים לחידוש חברויות לעמותה ותרומות למועדון בכדי שנוכל לבנות קבוצה חזקה בהתאם לרצון של כולנו.
    3. ע"פ צורך ובמסגרת הפקת לקחים של העונה שעברה, תיעשה התייעצות עם אנשי מקצוע מתחום הכדורגל, יחד עם הצוות המקצועי של המועדון, בכדי לבנות קבוצה תחרותית וסגל מאוזן שיוביל להצלחות מקצועיות.
    4. חברי קבוצת הניהול ציינו כי תהליך קבלת ההחלטות בפורום מצומצם הוא אפקטיבי ומועיל יותר ולכן רואה בברכה את החלטת ועד המנהל להשאיר את ניהול המועדון המקצועי השוטף באחריותה. הועד יוכל לבקר תהליכים כמצופה ממנו כנציג האוהדים, אך לא ייקח חלק בניהול השוטף.
    5. מציינים כי סכום התרומה של מיליון שקלים בכל עונה, למועדון הינו לתקופה של 3 שנים - המשך או הפסקת ההתקשרות ובכל זמן, תיעשה בשיתוף הועד, כאשר הרצון בנקודת הזמן הזו, הזו להמשיך תקשורת זו ולטווח ארוך.
    6. מציינים כי התרשמו מאוד מהשיח הפורה והפתוח, והנושאים שעלו מהאוהדים שהשתתפו בפאנל הפתוח – מבטיחים כי יילמדו את הנושאים שטרם הגיעו אליהם מפאת קוצר הזמן בשלב זה, בכדי לקבל יכולת קבלת החלטות טובה ביוצר למועדון.
    7. מעבר לשינויים בסגל המקצועי והשחקנים, מאמינים בעובדי מועדון הקיימים כיום למרות הכישלון בעונה האחרונה. נראה כי בשלב זה נדרש לייצר המשכיות לתהליכים חיוביים שהחלו ובמקביל, תבוצע בקרה שוטפת, עם יעדים מדידים לכל בעל תפקיד שתראה על מידת הצלחה. ע"פ צורך ובהתאם לשיקול דעתם של קבוצת הניהול יבוצעו שינויים כשטובת המועדון היא מעל הכול.
    8. מחדדים ומדגישים כי הבעלות תישאר במלואה וב - 100%, בידי האוהדים ללא קשר לקבוצת הניהול ולכן רואים באוהדים שותפים למהלך – קוראים לכולם לחדש חברויות בעמותה, שתשפיע ישירות על תקציבי המועדון וקוראים לכולם לקחת חלק במאמץ המשותף לשיקום המועדון בדגש על העובדה כי קיימת פגיעה משמעותית בהקצבות המועדון כפי שהיו בשנים קודמות.

 

  1. בחלק האחרון של שיח פתוח של כלל האוהדים מול ועד מנהל וגם קבוצות הניהול, נכללו שאלות נוקבות בדגש על השנה האחרונה והכישלון של ירידה לליגה א', תוך התייחסות להמשך דרכם של בעלי תפקידים שהיו חלק מכישלון זה.
    כמו כן, בוצע שיח והועלו שאלות וסוגיות רבות לגבי עתיד המועדון, מטרותיו ויכולתו לחזור למסלול ההצלחות.

לכלל השאלות, נוקבות ככל שהיו ניתן מענה מפורט ושקוף ככל שניתן,
ע"י יו"ר ועד מנהל, חברי הוועד וחברי קבוצת הניהול הנבחרת.

 

  1. סיכום הוועד המנהל:
    1. נפעל להחזרת העמותה לפעילות בהתאם לעקרונותיה.
    2. ניתן לקבוצת הניהול, המורכבת מאנשי הפועל שעשו, עושים ויעשו רבות למענה, את השקט להוביל אותנו להצלחות.
    3. כולנו מתאחדים סביב שיקום המועדון כי "תמיד הכי חשוך לפני עלות השחר".
    4. אין לי הפועל אחרת!
    5. צריכים אתכם איתנו, "ויאללה ואמוס הפועל"